Romantisme Egoistic



romantisme adalah nafasku...
seni adalah detakku...
tertuang dalam aliran nadiku
tersebar dalam relung sucinya hati
menyentuh halusnya kulit keegoan
kan kurobek kertas benci bertulis bisu itu
kan kubakar dalam tungku asmara menggelora
dan kutabur abu cintamu dalam lautan api kecemburuan
itulah aku
aku..

aku..
aku bukan siapa siapa demikian juga kau
 
aku... 
aku bukan boneka yg seenaknya kau permainkan diriku
 
aku... 
aku bukan buku kosong yg seenaknya kau tulisi lembaranku
 
aku... 
aku bukan anak kecil yg kau peluk cium sayangiku sesuka kau
 
aku...
aku bukan tubuh tanpa wajah yg seenaknya kau pelototi
 
aku...
aku bukan penyanyi yg sentiasa menghibur sedih laramu
 
aku...
aku bukan pemuas nafsu yg sentiasa kau butuhkan sesaat...
 
aku... 
aku bukan kata kata tanpa arti tanpa makna
 
aku... 
aku bukan siapa siapa demikian juga kau
 
aku.. 
aku bukan debu kotor najis yg sentiasa membuatmu jijik
 
aku.. 
aku bukan tanah yg sentiasa kau injak injak
 
aku.. 
aku bukan penjahat yg sentiasa kau takuti
 
aku.. 
aku bukan penyakit yg sentiasa kau hindari
 
aku.. 
aku bukan cinta yg slalu kau rindui
 
aku.. 
aku bukan pecinta yg pandai mencintaimu
 
aku.. 
aku bukan penjaja cinta yg ingin slalu kau tawar
 
aku.. 
aku bukan pemilik cinta yg kau inginkan

aku..

aku..

P - A - D - A - M - U

Komentar

Postingan Populer